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맥라렌 765LT 국내 최초 공개, 전 세계 765대 한정 판매(McLaren 765LT Revealed for the first time in Korea, sold only 765 units worldwide)

by Benot 2021. 2. 3.

 

# 맥라렌 765LT 국내 최초 공개, 전 세계 765대 한정 판매

럭셔리 스포츠 슈퍼카 브랜드인 맥라렌이 새로운 롱테일 모델인 '맥라렌 765LT'를 국내에 최초 공개했다. 맥라렌 765LT는 최고출력 765마력의 4.0리터 V8 트윈터보 엔진을 기반으로 드라이버와의 일체감, 트랙 중심의 역동적인 성능, 최적화된 에어로다이내믹 성능과 파워를 뿜어낸다. 전 세계에 단 765대 한정 판매로 '소수에게만 허락된 LT'라는 특별한 역사를 계승한다. 765LT는 최근 이전을 마친 맥라렌 서울 대치동 쇼룸에서 지난 2일(화)부터 전시를 시작했다.

 

765LT의 주요 특징은 경험할 수 없었던 '새로운 드라이빙 경험'을 제공한다는 점이다. 맥라렌은 드라이버가 요구하는 조작 성능과 차량의 피드백에 집중한 결과 최상의 일체감을 구현하는데 성공했다. 765LT의 카본 파이버 모노 케이지 II 섀시는 더 빠르게 반응하는 스티어링 기어비, 더 단단한 토션바 및 새로운 세팅이 적용된 스티어링 시스템부터 알고리즘 업그레이드를 마친 최첨단 링크형 유압식 프로액티브 섀시 컨트롤 II 서스펜션 등 첨단 기술과 함께 정확도와 제어 능력을 한 단계 향상했다.

 

 

 

현재까지 생산된 맥라렌 LT 모델 중 가장 강력하고 민첩한 반응성을 갖춘 765LT는 맥라렌 고유의 M840T 엔진을 탑재했다. LT 전용 단조 알루미늄 피스톤, 맥라렌 세나와 동일한 3층 구조 헤드 가스켓 및 카본 코팅된 밸브 트레인, 밸브 트레인을 채택했다.

 

또한 증가된 765LT의 파워는 최적화 과정을 마친 연료 및 오일펌프부터 새로 설계한 엔진 관리 시스템을 거쳐 토크 반응과 스로틀 응답성의 미세한 부분까지 제어해 드라이버와 차량의 일체감을 높였다. 7단 SSG자동 트랜스미션은 가속을 위해 최적화됐다. 즉각적으로 반응하는 스로틀과 인기어 가속성은 클래스 최고라는 720S보다 최대 15% 빨라져 2.8초 만에 100km/h에 도달(제로백)하며 200km/h는 7.2초 만에 돌파한다. 더불어 높은 강성의 엔진 마운트는 운동 성능 극대화를 뒷받침하는 동시에 765LT의 V8 파워 트레인과 드라이버 사이의 물리적 및 정서적 일체감을 증대시킨다.

 

 

765LT처럼 새로운 모델 개발마다 맥라렌 엔지니어링팀의 가장 큰 도전은 '경량화'다. 765LT 역시 다양한 경량화 요소를 찾아내 720S 쿠페 대비 80kg 경량화에 성공했다. 경량화는 주행 중인 차량의 관성은 작아지고 가속, 브레이킹 및 스티어링 인풋은 증가하기 때문에 차량의 응답성과 밀접하게 연관돼 있다. 맥라렌은 세계 최고의 카본 파이버 소재의 차체 및 패널, 부품들을 광범위하게 채택했다.

 

가장 중요한 부분인 디자인적 특징은 시각적으로도 압도적인 파워를 느낄 수 있다. 프론트 스플리터와 범퍼는 앞쪽으로 48mm, 액티브 리어 윙은 뒤쪽으로 9mm 더 늘어나 720S 대비 전장은 57mm 늘어났다. 결과적으로 확장된 프론트 스플리터 및 리어 윙은 맥라렌 고유의 도어 블레이드, 더 커진 리어 디퓨저와 함께 작동돼 다운포스를 25% 증가시켰으며 에어로다이내믹 성능까지 동반 상승하는 효과를 만들어냈다.

 

 

 

765LT의 일체형 캘리퍼 냉각 기술은 F1 레이싱에서 착안된 기술로 프론트 캘리퍼와 디스크 사이 공간에 외부 공기를 통과시켜 냉각 효율을 높여 특히 서킷 주행 중 탁월한 성능을 발휘한다. 냉각된 공기를 빠르게 프론트 캘리퍼와 디스크로 유입시켜 브레이크 패드의 온도를 약 50도 정도 급속으로 낮춰 페달감의 지속성과 브레이킹 퍼포먼스가 향상되는 결과로 이어진다. 브레이크 시스템은 최신 기술의 카본 세라믹 디스크와 맥라렌 세나에도 적용된 강력한 정지 성능의 캘리퍼로 구성돼 우수한 성능과 정밀한 조작이 가능하다. 글래스 부품 역시 기존보다 얇아졌다. 윈도우 스크린과 사이드 윈도우는 두께를 더 얇게 제작했으며, C필러 및 리어 스크린은 모터스포츠에서 차용한 경량 폴라카보네이트를 채택해 더 가벼워졌다. 765LT 주문 시 선택 가능한 모든 경량화 옵션을 채택하면 765LT의 순수한 차체 중량인 건조 중량은 1,299kg에 불과하다.

 

765LT는 다양한 MSO가 제공하는 비스포크 옵션을 제공한다. 특히 센터패시아에 가공된 765LT 로고와 각각의 차량마다 부여되는 고유 넘버가 새겨진 플라크는 고급스러움과 한정 생산 모델이라는 희소성을 강조시킨다. 8가지 '바이 맥라렌(By McLaren)' 비스포크 인테리어 컬러 테마와 총 17가지 익스테리어 컬러를 선택할 수 있다. 디자인 관련 옵션 외에 765LT 주문 시 모든 경량화 옵션을 채택하면 765LT의 순수한 차체 중량인 건조 중량은 1,299kg에 불과하다. 

 

 

아래는 본문의 번역본이다.

(Below is the translation of the text.)

 

 

# McLaren 765LT Revealed for the first time in Korea, sold only 765 units worldwide

MacLaren, a luxury sports supercar brand, unveiled its new long-tail model, "MacLaren 765LT," for the first time in Korea. The McLaren 765LT is based on the 4.0-litre V8 twin turbo engine with a maximum output of 765 horsepower, and emits a sense of integration with the driver, track-oriented dynamic performance, and optimized aerodynamic performance and power. The limited sale of only 765 units worldwide continues the special history of "LT allowed only for a few". The 765LT began its exhibition on Tuesday at the showroom in Daechi-dong, McLaren, Seoul, which recently completed its relocation.

 

The main feature of the 765LT is that it provides a 'new driving experience' that could not be experienced. McLaren succeeded in implementing the best sense of unity as a result of focusing on the driver's required operating performance and vehicle feedback. The 765LT Carbon Fiber Monocage II chassis has improved accuracy and control with state-of-the-art technologies, including faster-responsive steering gear ratios, harder torsion bars and new settings, as well as state-of-the-art linked, hydraulic chassis control II suspension.

 

 

 

The 765LT, the most powerful and agile McLaren LT model ever produced, features McLaren's own M840T engine. It adopted LT-only forged aluminum pistons, three-layer structural head gaskets, carbon-coated valve trains, and valve trains, identical to the McLaren Sena.

 

The increased power of the 765LT also increased the sense of integration between the driver and the vehicle by controlling from the fuel and oil pumps after the optimization process to the finer parts of the torque response and throttle response through the newly designed engine management system. The 7-speed SSG automatic transmission is optimized for acceleration. Immediate throttle and buzzword acceleration are up to 15% faster than the class-leading 720S, reaching 100 km/h in 2.8 seconds (zero-back), and 200 km/h in 7.2 seconds. Furthermore, high rigid engine mounts support maximizing motor performance while increasing the physical and emotional sense of unity between the 765LT V8 powertrain and the driver.

 

 

The biggest challenge for McLaren's engineering team is lightening every new model like 765LT. 765LT also found various lightweight components and succeeded in lightening 80kg compared to 720S Coupé. Lightweighting is closely related to vehicle responsiveness because the inertia of the vehicle in motion becomes smaller and the acceleration, braking, and steering input increases. McLaren has widely adopted the world's leading carbon fibre body, panels and components.

 

The most important part, the design features, is visually overwhelming. The front splitter and bumper are 48 mm forward and the active rear wing is 9 mm backward, increasing the battlefield by 57 mm compared to the 720S. As a result, the expanded front splitter and rear wing were operated with McLaren's unique door blade and a larger rear diffuser, increasing downforce by 25% and increasing aerodynamic performance.

 

 

The 765LT all-in-one caliper cooling technology is a technology designed in F1 racing that allows external air to pass through the space between the front caliper and the disc, increasing cooling efficiency, especially during circuit driving. By quickly introducing cooled air into the front calipers and discs, the temperature of the brake pads is lowered rapidly by about 50 degrees, which leads to improved pedal persistence and breaking performance. The brake system consists of a state-of-the-art carbon ceramic disc and a powerful stop-performance caliper applied to the McLaren Sena, which enables excellent performance and precise operation. Glass components have also become thinner than before. Windows screens and side windows are thinner, while C-pillar and rear screens are lighter with lightweight polar carbonate borrowed from motorsports. If all optional lightweighting options are adopted for 765LT orders, the total body weight of 765LT is only 1,299kg.

 

The 765LT offers a variety of MSO-provided non-fork options. In particular, the 765LT logo processed in the center fascia and the plaque with the unique number given to each vehicle emphasize its luxury and scarcity of limited production models. Eight "By McLaren" non-fork interior color themes and a total of 17 exterior colors can be selected. In addition to design-related options, if all lightweight options are adopted when ordering 765LT, the pure body weight of 765LT, the dry weight, is only 1,299kg.

 

 

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